niedziela, 3 grudnia 2017

Lazy Sunday | Chipsy z jarmużu z orzechami nerkowca


Exter na tym zdęciu idealnie opisuje mój niedzielny nastrój. Spaliśmy prawie cały dzień. Takie dni zdarzają się mega rzadko, ale czułem, że potrzebuje tego. Ale nawet w ten dzień zrobiłem coś pożytecznego - po raz drugi robiłem Kale Chips - czyli Chipsy z jarmużu. 2 lata temu, kiedy mieszkałem w Hiszpanii, spróbowałem najsmaczniejsze chipsy w swoim życiu i myśle, że dzisiaj udało mi się odtworzyć ten smak. 


Do przygotowywania chipsów użyłem tylko 5 składników:

  • 3-4 liście jarmużu
  • ¼ szklanki oleju kokosowego
  • 1 szklanka niesolonych orzechów nerkowca (wcześniej moczone w wodzie przez 3h)
  • 1 łyżka octu ryżowego
  • ½ łyżeczki soli
Krok 1
Najpierw dokładnie umyłem jarmuż i rozerwałem go na kawałki wielkości chipsów (polecam wysuszyć je przed nałożeniem przypraw).

Krok 2
Wszystkie pozostałe składniki wymieszałem w blenderze.

Krok 3
Następnie do jarmużu dodałem gotowy "sos" i porządnie wymieszałem w głębokiej misce.

Krok 4
Do rozgrzanego piekarnika do około 170º włożyłem chipsy na tacce. Po 10 minutach niektóre chipsy były już gotowe, a niektóre potrzebowały więcej czasu gdyż dostały więcej sosu z nerkowca.

Gorąco polecam sprubować, bo moim zdaniem jarmuż z orzechem nerkowca smakuje doskonale.



Exterek obudził się na zapach i też chętnie spróbował.




Leniwa niedziela kończy się pisaniem tego posta i nagle nadchodzi nowa fala inspiracji. Wszystkim udanego tygodnia!
Авторские права ПОВЕГАНУ

Авторские и иные права интеллектуальной собственности на аудио, видео, текстовые материалы, фотографии и иные объекты принадлежат автору сайта Артему Гаранину.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz